Breaking News: Focusrite Control 2802

Ninja Mixer, online!

HOLA!

Mi nombre es Alejandro Montañero, y yo soy su profesor de español.

Lasand gluma la o parte, cred ca ne bucuram cu totii ca a venit luna aprilie, cu tot cu pacalelile ei, aducandu-ne mult asteptata vreme placuta, dupa ce a trebuit sa induram o iarna absolut crunta. Luna aprilie ne mai aduce un alt lucru mult asteptat si anume Frankfurt MusikMesse, care de peste 25 de ani este cel mai mare targ de instrumente muzicale, echipamente audio, etc.

In cele patru zile de targ, atat producatori, dealeri, cat si muzicieni profesionisti se aduna la Frankfurt am Main, unde prezinta sau afla despre cele mai noi produse. La Musikmesse, producatorii din intreaga lume expun vizitatorilor internationali un spectru complet de produse care te ajuta sa faci muzica, de la instrumente clasice, chitare acustice, electrice sau bas, instrumente de suflat sau de alama, instrumente de percutie si claviaturi, pana la echipament electronic sau hardware si software pentru computer.

Musikmesse 2011 se va tine in Frankfurt am Main din 6 pana in 9 aprilie, iar Echipa Soundcreation va fi acolo!

 

FOCUSRITE CONTROL 2802 – ” SWEET! 🙂 „

Focusrite Control 2802 Header

Am observat cu cateva zile in urma ca pe site-ul Focusrite a aparut aceasta minunatie – Control 2802 – o consola de inregistrare, in format mic, cu control de DAW integrat, prin Ethernet (placa de retea). Hmmm… arata cunoscut. Se pare ca nu ma inselasem cand mi se parea ca mai vazusem aceasta consola inainte. Aparent, Focusrite a facut un parteneriat cu un alt veteran din lumea mixerelor, Audient, si au re-branduit consola hibrid – Audient ASP 2802.

De la suprafata nu pare sa se fi schimbat ceva, dar ma indoiesc ca Focusrite nu si-a pus cumva amprenta sonica pe aceasta consola. Dupa cum stim cu totii, marile consolele Forte de la Focusrite erau unele dintre cele mai adorate in „vremurile bune”.

Pana la Musikmesse, pot doar sa speculez si eu, ca toata lumea, dar presupun ca preamplificatoarele, 8 la numar, au primit un upgrade  Focusrite.

Oricum ar fi, o astfel de consola e visul unui home- sau project- studio. Pacat ca nu are si interfata audio integrata, ca sa nu mai trebuiasca sa ai convertoare AD/DA externe.

Well, asta este! Totusi, primesti un summing mixer cu pana la 32 de intrari in total, ceea ce e exact ce doctorul le-a prescris mix-urilor, facute complet ITB (in the box), care suna prea „digital”. O alta caracteristica faina ar fi compresorul de stereo-bus, care apare caracterizat pe site-ul Focusrite ca fiind „punchy”. Un compresor bun pe stereo-bus poate fi o unealta excelenta, ce de multe ori te poate aduce mai aproape de sound-ul pe care il cauti si iti ofera „the glue”, iar pe langa asta, compresorul de bus de pe Control 2802 are control de „parallel compression” ca sa impaci si capra si varza, adica poti sa ai si sound-ul oferit de compresie, dar sa pastrezi si din dinamica / tranzientii sunetului original.

 

Te controlez, DAW-ule!!!

DAW-urile, dupa parerea mea sunt un necesar absolut in studioul secolului 21. Insa nu e prea placut sau incitant cand trebuie sa lucrezi cu mouse-ul, mai ales la reglaje si mixare cu automatizari. Fiecare home-studio user imi simte durerea acum….. (:: ofteaza usor ::)….

Dar fara frica! E plina piata de controllere hardware, care mai de care, de la nano controllerele de la Korg, pana la Novation cu faimosul lor Automap. Acestea rezolva unele dintre problemele de workflow, dar nu toate, pentru ca sunt prea putine care iti ofera lucrul mentionat mai jos:

Focusrite Control 2802 iti ofera – FADERE MOTORIZATE – Alps de 100mm. Acest tip de fadere sunt aproape ca un standard in consolele din studio-urile mari din intreaga lume.

Faderele motorizate sunt extrem de importante pentru inginerul de mix care face o multime de automatizari si vrea o experienta mai tactila cand lucreaza cu DAW-ul. In plus, sistemul are si total-recall, ceea ce inseamna ca atunci cand treci de la o sesiune la alta, el isi va incarca setarile automat pentru fiecare. Faderele pot fi folosite si pentru partea analogica si cea digitala cu automatizare completa, iar comutarea se face foarte simplu, printr-un buton. Conexiunea cu computerul pentru partea de control se face prin Ethernet, adica prin portul de pe placa de retea a calculatorului. Aceasta ofera posibilitati mult mai mari decat protocolul de control pe MIDI.

Pentru mine, faderele motorizate sunt o necesitate. Imi ofera o vizualizare mai buna asupra mixului, pot lejer sa fac ajustari si sa nu mai zic de mojo-ul care il ofera studio-ului tau, iti da un grad de coolness ce te scoate din categoria „geek cu tastatura si mouse in fata monitorului”…si aproape iti poti imagina fetele care ar intra in studio… „wow…uite tuu ca se miisscaa… :)”

Cu toata seriozitatea acum, o consola cu fadere reprezinta „imaginea studio-ului” mai mult decat orice altceva, iar chiar daca in ziua de azi multe mixuri sunt realizate 100% ITB, un mixer te ajuta sa pari „profi” in fata necunoscatorilor (90-95% din populatie), atunci de ce sa nu fie unul cu adevarat bun si util pentru tine?

Mai multe detalii despre aceasta consola puteti gasi pe site-ul Focusrite:  http://www.focusrite.com/products/consoles/control_2802/overview/

Iar daca sunteti abonat SoundOnSound, puteti gasi un articol despre Audient ASP 2802 chiar aici:

http://www.soundonsound.com/sos/dec10/articles/audient-asp2802.htm

 

Focusrite Control 2802, baby!!! Watch out for it!

 

A.M.

Un comentariu la „Breaking News: Focusrite Control 2802

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *