ECHO AudioFire 12 – interfata Firewire

ECHO AudioFire12 este simplitatea dusa la excelenta prin constructia si caracteristicile ei. O placa de sunet profesionala robusta – cu o carcasa de dur-aluminiu si dotata cu un panou de leduri pentru fiecare canal in parte, care indica perfect nivelul de semnal, panou numai bun pentru monitorizarea dintr-o privire a celor 12 canale analoage de intrare /iesire ale ECHO AudioFire 12.
Driverele cu care vine insotita sunt realizate pentru utilizarea ei impreuna cu Windows sau Mac OS X si personal nu am intampinat probleme de instalare a ei. Practic, pentru Mac se instaleaza o consola de monitorizare cu fadere de volum pentru fiecare canal in parte.

Mixer Audiofire 12

Pentru cei care doresc mai multe intrari si iesiri analoage, ECHO AudioFire 12 este ideala. Simpla in specificatii, cu 12 intrari si iesiri pe partea din spate [numai butonul on/off si panoul de leduri se afla pe fata – ceea ce ii da o eleganta si un rafinament vizual deosebit, profesional], world clock in/out, mufele de MIDI in/out, o pereche de porturi Firewire si… atat. Nimic mai mult. La inceput, cand am scos-o din cutie, simplitatea ei [obisnuit cu synthurile cu fadere, butoane, displayuri etc etc] m-a izbit la moral, fiind oarecum dezamagit, in comparatie de exemplu cu MOTU 8PRE sau Focusrite Saffire PRO40 – a caror panou frontal este populat de potentiometre rotative, „mufe fufe si alte alea”!

audiofire12

Desi fusesem sigur de alegerea mea… niciodata nu esti sigur de alegerea facuta. Asa ca am luat din nou internetul la citire si am mai vorbit inca o data cu Alex de la SoundCreation care m-a asigurat de calitatea ei profesionala. Desigur, nu pot zice ca is the best, dar in aria asta de pret, am facut alegerea buna. Si asta o spune SoundOnSound.com, Reviews.Harmony-Central.com, GearSlutz.com si inca cateva siteuri specializate pe reviewuri de echipamente si instrumente muzicale.
Pe langa deznadejdea incipienta a mai aparut o problema: nu aveam cum sa o conectez la sursa de curent electric; vine dotata cu un cablu de alimentare pentru calculator [obisnuit pentru echipamentele audio profi] dar care la capat are obisnuita furca de 3 pini specifica alimentarii americanilor. Asa ca m-am gandit eu ca aceasta furca vine pe un soclu al unui adaptor. Si uite asa, am stat toata seara uitandu-ma la placa mea de sunet ECHO AudioFire 12, fara sa scot un sunetel din ea. Asa ca, abia dimineata i-am sunat pe baietii de la SoundCreation care mi-au spus: „trebuie sa iti cumperi tu adaptor: vine fara”. „whaaaat?! a fost reactia mea – adica la caruta asta de bani sa imi cumpar tot eu adaptor??? pfffff…. ce neseriosi”…
Si nesiguranta crescu… Evident, nu ar fi fost o problema sa o pun pe curier inapoi si sa o trimit la mama ei acasa – era vorba de timp, de principiu si de esuarea in alegere. Si dupa 5 minute ma suna Florin: „stai! …ca nu ne-am inteles: ea vine cu cablul de alimentare pentru USA, dar practic este nevoie de cablul normal, ca la PC!”. Si „pupaza zbrrr!” la calculator, smulse cablul din soclul PC-ului, scoase placa din cutie ei frumoasa, o aseza pe suportul ei [ha, un scaun inalt de bar!], infipse cablurile conectoare ale sintetizatoarelor, ale monitoarelor, citi pe scurt cartonul de instructiuni [musai fac o poza sa vedeti ce mishto e!] si o conecta la minunea minunilor: curentul electric de 220 V! 😀
Flip-flip-flip.. se aprinsera ledurile si… gata cu naratiunea a la Creanga!

(Exemplul audio oferit mai sus este o inregistrare simultana cu Korg Triton, Korg microX, Evolver DSI – fara nici un efect virtual sau extern, fara masterizare. Filmarea este exemplificativa, facuta separat.)

Ce sa mai: in urmatoarea jumatate de ora, era deja gata prima piesa, nascuta chiar prin inspiratia sunetului si numelui ECHO AudioFire 12: ECHOes of Silence – postata anterior.

Desigur, am simtit nevoia unui mixer in compania ei, pentru a face reglajele de volum mult mai usor. Sau eventual al unui Korg nanoKontrol, pentru ca sa fac asta din Logic Pro. Parte super pentru mine este ca pot inregistra simultan, in timp real, pe cele 6 intrari stereo, cu 6 [sau 12 mono] sintetizatoare. In procesul de creatie pentru mine e important sa fac asta pentru ca in momentul inspiratiei, lucrurile se petrec „pe negandite” si atunci, daca nu ai echipamentul corespunzator, „pierzi momentul” – „ratezi prezentul”.

Prea multe vorbe sunt din nou inutile, imaginile si sunetele fac mai mult decat cuvintele – iar calitatea inreigstrarilor spune tot, chiar daca audiati pe ceva sa zicem „impropriu” unui test audio – diferenta este clar vizibila.

Detaliile tehnice pentru Echo AudioFire 12 – placa de sunet pe Firewire, le gasiti pe pagina de unde am cumparat-o < click aicisha! 😀

16 comentarii la „ECHO AudioFire 12 – interfata Firewire

  • 19 iulie 2010 la 5:29 pm
    Permalink

    Interesant review-ul!
    Si eu am Echo Audiofire Pre8, iar la banii astia, convertoarele AD/DA sunt de ne-egalat (aceleasi ca pe RME Fireface 400 si Apogee).
    Iar inainte de asta avusem Echo Audiofire 8 (varianta mai veche fara ADAT) care avea convertoarele putin mai slabute decat cea care o am in prezent, dar totusi un pas in sus fata de E-Mu, M-Audio, Focusrite, Presonus, adica interfetele prin care am trecut pana sa ajung la Echo.

    Aceeasi surpriza am avut-o si eu cand am vazut cablul de alimentare, insa poti vedea pe panoul din spate mentiunea 90-264VAC ceea ce inseamna ca poti sa o legi linistit la curent de-al nostru de 220V AC (la priza).
    Doar a trebuit sa imi iau un cablu de alimentare cu 4 ron, insa se poate folosi si un adaptor (nu transformator), desi eu consider mai simpla varianta inlocuirii cablului de alimentare cu totul.

    Cu conexiunea firewire trebuie avut grija, deoarece nu toate porturile sunt facute egale, din punct de vedere al chipset-ului. Cele preferate de interfetele audio profesionale in general sunt de la Texas Instruments sau TI (TI chip).

    Numai bine,
    Alex Muntean.

  • 19 iulie 2010 la 5:41 pm
    Permalink

    In cele din urma mi-am cumparat un cablu separat.
    Am avut supriza sa constat ca un banal cablu de alimentare care inainte costa 5 lei, a ajuns sa coste 10 lei :-O

    Nu am inteles insa la ce te referi cu conexiunea firewire…

  • 20 iulie 2010 la 4:23 pm
    Permalink

    Nu stiu nimic de Echo, însă între RME si Apogee diferenta îi mare.

  • 21 iulie 2010 la 12:48 am
    Permalink

    Salut Omu, intra pe Gearslutz sa vezi un blind test intre convertoarele RME si Apogee.

    Majoritatea (cam 80% inclusiv eu) au ales varianta care era RME… in mare parte crezand ca e Apogee (ha ha).

    Eu nu doresc sa te contrazic, doar doream sa indic o sursa unde lucrurile au stat invers fata de lumea „reala” unde persoanele sunt extrem de influentate de pret si renume.

    Numai bine,
    Alex.

  • 21 iulie 2010 la 4:06 pm
    Permalink

    Alex: poate ca au incarcat gresit blind testele, adica au inversat denumirile fisierelor :-))

  • 21 iulie 2010 la 10:01 pm
    Permalink

    Era A si B…. nu stiai care e care.
    De aia ziceam ca multi au votat varianta care era RME crezand ca e Apogee. Chiar si posesori de Apogee au facut treaba asta.

    Anyways, convertoarele de la Echo sunt excelente pentru pretul interfetelor. Cine are banuti mai multi si vrea ceva mai de calitate poate sa incerce Prism, Lavry…etc.

    Alex.

  • 22 iulie 2010 la 4:13 pm
    Permalink

    Stiu threadu respectiv, e faimos.

    Eu mai stiu însă si ce înseamnă să folosesti respectivele scule zi de zi, în felu ăsta te prinzi ceva mai mult decât la un singur test cam care-i treaba.

    În ce priveste strict sunetul Apogee e superior în toate privintele (mixerul la rme îi destept, plus conexiuni digitale etc).

    Am si Lavry, însă cine are mac si vrea ceva care spulberă cam toate plăcile care le-am auzit la un pret putin peste RME să încerce Metric Halo.

  • 23 iulie 2010 la 10:32 am
    Permalink

    Da, intr-adevar, Metric Halo e misto, pacat ca nu ofera optiune si pentru PC.

  • 23 iulie 2010 la 8:15 pm
    Permalink

    Mă bate gându să-mi pun un Snow Leopard pe pc-u mau i7. Poate într-o zi îmi fac curaj (si timp) si fac pasu.

  • 24 iulie 2010 la 12:23 am
    Permalink

    pai acum ce rulezi pe el? si btw: tu ce interfata audio folosesti?

  • 24 iulie 2010 la 3:07 am
    Permalink

    Pe pc am un 7, asa o venit. Am mai multe interfete, mac only (2 Apogee si 1 Metric Halo, RME-ul a zburat), setup-u îi nitelus mai complicat, include si 2 convertoare Lavry pentru captura celor 2 compresoare analoage care le folosesc.

    La pc folosesc iesirea optică direct în DAC-u Lavry.

  • 9 octombrie 2010 la 1:35 am
    Permalink

    Sa fie oare mai bune decat MOTU? astept raspuns.
    Numai bine

  • 13 august 2011 la 11:04 am
    Permalink

    eu sunt intr-o dilema .. poate ma ajuta cineva cu o experienta mult mai mare,ce placa de sunet as putea sa cumpar la 1000 ron ? am de ales intre tc electronic TC Electronic Konnekt 6 , presonus FireStudio Mobile,Focusrite Saffire PRO 24, mentionez ca sistemul de operare e OS X10.6.8 sau altceva care sa acopere acest buget…sau mai bine mai astept si iau altceva?:)

  • 16 august 2011 la 12:18 am
    Permalink

    TC Konnekt 6 si Saffire Pro24 ar fi alegerile mele.
    Daca ai nevoie de 2 sau mai multe preamplificatoare de microfon atunci Pro24 e alegerea potrivita (2 + posibilitatea de a adauga inca 8 prin ADAT).
    Din cate stiu ambele au stabilitate ok pe OSX. Pe Windows le-am testat si sunt super ok.
    La capitolul preamplificatoare si convertoare ambele sunt extrem de utilizabile, fara sa fie nevoie sa recurgi la altele dedicate, dar intre cele doua Focusrite are avantaj.
    Pe Konnekt 6 sunt foarte interesante knob-ul de volum, led meterele si simplitatea placii.
    Konnekt 6 are reverbul DSP M40 integrat, dar nu e mare lucru.
    Daca vrei DSP, iti sugerez sa iei Saffire Pro24 DSP, care e cu vreo 200 RON mai scumpa decat Pro24 simplu, si ai Reverb, EQ, COMP + VRM (virtualizarea de monitoare de studio pentru cand asculti pe casti).

    Spor!
    Alex Muntean.

  • 28 august 2011 la 6:33 pm
    Permalink

    ma refer strict la convertoarele audio la intrarea mic si iesirile audio , am „Big Knob” deci nu ma incata f mult vumetrele de pe konnect6 si butonul de volum mai ales ca din cate am vazut nu e prea fiabil….in specifiactiile tehnice mi se pare ca cel mai bine sta presonus firestudio mobile,dar la experienta mea e posibil sa ma insel si aici vb. de Dynamic Range 118 db care defapt nu stiu ex ce inseamna „dar cica e de bine”…ma mai gandesc si la varianta 8 out si un mixer de suma …dar nu stiu daca e o varianta ok atita timp cat nu se adauga procesare analogica externa …. multzam mult de raspuns Alex Muntean.

  • 16 octombrie 2011 la 10:11 am
    Permalink

    Salutare tuturor!
    Am tot citit pe ici pe colo ,cum ca RME FIREFACE 400 e grozava.Am banii si vreau sa o cumpar dar totusi inainte de a o comanda mai vreau niste pareri .Va rog frumos sa-mi spuneti daca e o placa buna ,daca merita banii si daca unul dintre voi o foloseste ..Va multumesc frumos si astept cu nerabdare raspunsul vostru….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.